Nizar cuba 'rampas' majlis BN: Zambry

on Tuesday, March 31, 2009

Oleh : Padiyappa

Apa punya desperate la calon PAS Bukit Gantang ni. Dah la masih mengaku dirinya sebagai Menteri Besar Perak yang sah walhal hakikatnya pihak istana dan perlembagaan secara terang dan jelas sudah pun menolak dan menyingkirkan kedudukannya sebagai Menteri Besar malah MB Perak yang baru pun sudah dilantik dengan rasmi dan majlis angkat sumpah pun telah dijalankan dengan lancarnya.

Kemudian, pelbagai alasan diberi entah samada untuk menarik simpati rakyat atau hanya untuk menunjukkan kebodohan diri sendiri ketika hendak menyerahkan semula kunci kediaman rasmi Menteri Besar dan kunci Camry rasmi yang baru dibazirkannya. Kemudian, dengan angkuh, bongkak dan sombongnya telah diperbodohkan dan diperkudakan oleh puak DAP semata-mata untuk menjatuhkan kerajaan BN yang baru dilantik dengan mengadakan sidang DUN tergempar di bawah pokok hingga menjatuhkan maruah dan martabat negara di mata dunia walhal diri sendiri tahu akan kedudukan dan kemungkinan yang mustahil untuk mendapatkan perkenan Sultan bagi membubarkan DUN dan mengiktiraf dirinya sebagai MB Perak yang sah.

Terbaru, dengan rela hati menerima penawaran untuk menjadi calon PAS di Bukit Gantang semata-mata untuk membuktikan bahawa dirinya masih di pihak benar walaupun hakikatnya ia umpama menegakkan benang yang basah kuyup. Apa sudah jadi dengan Nizar ni??? Sudah-sudahlah. Bawa-bawalah berinsaf dan kembalilah muhasabah diri sendiri. Jangan kerana kuasa, pangkat dan kedudukan hingga sanggup menggadaikan maruah diri dan hanya merelakan diri diperguna dan diperkuda oleh pihak yang berkepentingan lain walhal mereka bijak berselindung di sebalik diri anda. Pelihara maruah dan martabat diri sebagai khalifah dan pemimpin orang Islam dan jangan begitu mudah membiarkan bangsa lain menipu kita hanya kerana dipermainkan dengan agenda perjuangan dan keadilan yang tak bermatlamat.

"TAIPING: Pada hari pertama berkempen, bekas Menteri Besar, Datuk Seri Mohamad Nizar Jamalaluddin cuba mencetuskan kekecohan apabila 'merampas' majlis bacaan Yassin dan solat hajat anjuran Barisan Nasional (BN) di Masjid Simpang di sini, 7.30 malam.

Perkara itu didedahkan Menteri Besar Perak, Datuk Dr Zambry Abdul Kadir yang mendakwa Nizar bersama beberapa penyokongnya memasuki masjid itu dan terus mengimamkan solat Maghrib.

"Bagaimanapun, dia kemudian bertindak keterlaluan apabila cuba mengambil alih jemaah dengan meminta mikrofon daripada imam dan cuba mengadakan ceramah sebelum menunggu Isyak," katanya kepada pemberita selepas mengadakan program lawatan dan memperkenalkan calon BN, Ismail Saffian di Tokong Nyee Wong Kong, di sini,

Zambry berkata kejadian turut disaksi Timbalan Presiden Umno, Tan Sri Muhyiddin Mohd Yassin.

Beliau berkata, tindakan Nizar itu seperti dirancang dan jelas calon Pas itu sanggup menggunakan masjid sebagai gelanggang berpolitik untuk berceramah.

"Perbuatan Nizar sangat menyedihkan dan satu tindakan provokatif.

"Saya percaya beliau, selepas ini tidak teragak-agak menggunakan pelbagai alasan untuk menjadikan masjid sebagai tempat melakukan perbuatan seumpama itu."
- B. Harian Online

0 comments:

Post a Comment

Komen Perlu Ditulis dengan Berhemah dan Bertanggungjawab..Sebarang komen menyalahi undang undang akan ditanggung sepenuhnya oleh anda...