Bukit Selambau : Kalaivanar hanya isyarat..ada lagi gelombang besar..

on Tuesday, March 31, 2009




Oleh NTanwar, AIDCclub

Hari ini, Kalaivanar, Ketua Parti Keadilan Rakyat (PKR) Bahagian Jerai, mengumumkan beliau keluar parti itu bersama-sama 400 ahli PKR yang lain. 

"Mengapa saya keluar PKR ? Adakah kerana saya tidak terpilih jadi calon Bukit Selambau ? Tidak.Tidak. Isu jadi calon Bukit Selambau isu sampingan. Apa dia isu besar ? Isu besar adalah sikap DIKTATOR dan KETIDAKPEDULIAN Anwar Ibrahim. Dia macam FIRAUN. Dia sahaja yang betul. Ahli-ahli bawah semua buruh kasar kena patuh segala arahannya", tegas Kalaivanar.


"Saya bosan. Saya tidak mahu bazirkan masa lagi dan memperdaya orang lain.PKR memperdaya orang India hanya untuk dapatkan sokongan. Mainkan sentimen kita bila mereka naik ke pentas, bercakap tentang lima tahanan Hindraf dan melaungkan Makkal Sakthi (kuasa rakyat). Bila saya cadangkan semua ahli Parlimen pembangkang mengadakan mogok di Parlimen bagi pembebasan lima pemimpin itu (daripada Akta Keselamatan Dalam Negeri), tiada seorang pun yang mendengarnya," katanya.

"Dengan ini saya bubarkan Bahagian PKR Jerai yang mempunyai 100 ahli dan juga Jawatankuasa Pembangunan Masyarakat India Kedah yang saya adalah pengerusinya", katanya lagi.

Kalaivanar bukan ahli baru dalam PKR. Dia jadi ahli sejak 1998. Dia sendiri pernah ditahan polis sebanyak 29 kali gara-gara terlibat dengan demonstrasi bela Anwar Ibrahim. 

Setelah berjuang bela Anwar, apa dia dapat ? Dapat masuk lokap polis adalah..

"Berbaloikah ditahan 29 kali hanya dapat Pengerusi Jawatankuasa Pembangunan Masyarakat India Kedah ?. Tak berbaloi langsung. Sebab itu isteri saya (K Deivanai), ketua wanita PKR Negeri pun keluar parti juga walaupun dia ditawarkan Ahli Jawatankuasa Majlis Perbandaran Sungai Petani"

"Lebih baik tak payah susah payah berjuang dalam PKR, S. Manikumar yang baru dua tahun masuk PKR pun disanjung gila, macamlah dia berjasa kepada parti", katanya lagi.

Itu cerita gempak, di sebalik rasa tidak puas hati orang lama PKR terhadap pemilihan calon bidang terjun PKR di Bukit Selambau, S Manikumar.

Anwar Ibrahim memilih S Manikumar, muka baru yang tidak aktif dalam PKR, orang luar kawasan Bukit Selambau semata-mata berdasarkan bodek kipasan turbo daripada DATUK RAVI DHARAN, seorang bisnesman yang banyak sponsor Anwar Ibrahim.

S Manikumar, anak buah V ARUMUGAM telah menjalankan perniagaan dengan ROHINI GUNA, seorang ahli perniagaan Kedah yang merupakan anak buah DATUK RAVI DHARAN. 

Dapat lihat link mereka ? V ARUMUGAM - ROHINI GUNA - DATUK RAVI DHARAN - Anwar Ibrahim. Maka muncullah secara tiba-tiba S MANIKUMAR! 

Orang-orang PKR Kedah yang berjuang bagai nak mampus seperti Kalaivanar, K. Masilamani, Dr R. Krishnamoorthy, S. Thanenthiran, dan S. Sritharan dipinggirkan dengan begitu saja. Habis madu, sepah dibuang, itulah stail politik Anwar Ibrahim.

Sebab itu semasa Anwar umumkan nama Manikumar sebagai calon PKR, penyokong-penyokong Masilamani mengamuk sakan. Masilamani sudah berjuang sekian lama menjaga kebajikan masyarakat India di Bukit Selambau, tiba-tiba diumumkan nama 'orang luar' mentang-mentanglah ada aset perniagaan.

Datuk Ravi Dharan pula macam bos besar yang ada kabel besar dengan Anwar Ibrahim. Dalam negara, luar negara, semuanya diuruskan oleh Datuk Ravi. Dia menggantikan tempat Datuk Nallakarupan, sepuluh tahun lampau. Dulu di mana ada Anwar, di situlah ada Datuk Nalla. Sampai boleh masuk ke rumah Anwar, melalui pintu dapur tanpa pecat kasut. Sekarang di mana ada Anwar, di situlah ada Datuk Ravi!

Sebenarnya pengumuman keluar PKR oleh Kalaivanar hari ini, hanya isyarat permulaan. Ada satu gelombang lagi akan berlaku. Gelombang Makkal Sakthi, Gelombang HINDRAF yang merasakan diri mereka dipermainkan oleh Anwar.




Di mana Anwar ketika ini, ketika ahli-ahli PKR sedang berkecamuk di Bukit Selambau ?

Anwar tidak peduli semua itu. Dia hanya pedulikan periuk nasinya saja. Ketika ini dia sibuk MELANCONG, berlagak sebagai PERDANA MENTERI melancong di DUBAI, BAHRAIN dan singgah sekejap di BANGKOK.

Peduli apa Anwar dengan HINDRAF dan MAKKAL SAKTHI. Diakan bercita-cita jadi PM, jadi urusan dalaman PKR biarlah Khalid gagap uruskan. 

Anwar pula sibuk MELANCONG di BANGKOK!

sumber - NTanwar

3 comments:

Tok Pawi said...

Ada Dubur di Bangkok

AriffSMB said...

Kalau dah sedar akan kepenyamunan Anwar...baguslah...jangan nanti bila dah terlambat baru nak tersedar...dah tak guna...

PARPUKARI said...

KAN AKU DAH KATA ALJUBURI WAL LIWATI NI MEMANG TAK LEH PAKAI!

JAHAT DIA NI!

Post a Comment

Komen Perlu Ditulis dengan Berhemah dan Bertanggungjawab..Sebarang komen menyalahi undang undang akan ditanggung sepenuhnya oleh anda...