Nizar a.k.a Tan Ah Chong

on Friday, April 3, 2009


Badut Nizar Yang Sangat Kuat Semangat DAPnya 

Nizar Camry mengaku beliau berketurunan cina semasa berkempen di Sg Tinggi. Beliau juga menggelarkan dirinya sebagai TAN AH CHONG untuk masyarakat Cina lebih menyenangi beliau. Nampak sangat Nizar a.k.a TAN AH CHONG nie terdesak berkempen untuk menagih simpati orang Cina. Patutlah selepas beliau memegang jawatan MB, beliau dengan selamba menimbulkan kebencian orang Melayu PERAK dengan memberi tanah yang tidak munasabah kepada keturunannya. Melayu PAS bersorak gembira ini adalah contoh pemimpin berjiwa rakyat. HHAATTUUIIHHH….!


Rupa-rupanya sikap komunis Nizar a.k.a TAN AH CHONG ini turut juga tidak disenangi oleh abangnya, Radzi Jamaluddin. Abangnya sudah letih menasihati si Ah Chong ini supaya jangan terlalu suka senNGEH dan ngaNGA. Di Batu 7 semalam terbukalah kekecewaan si abang mengenangkan adiknya ini telah jauh menyimpang dari perjuangan asalnya. Tapi Nizar a.k.a Tan Ah Chong ak peduli sebab beliau telah berjumpa dengan pujaan hatinya. Habis Nizar liwat hak orang Melayu Perak. Melayu PAS, depa semua dah khayal dengan perjuangan songsang PAS.


Cuba-cuba kita merayau di Changkat Jering. Dengar-dengar kumpulan kempen PAS Jelutong dan banyak lagi menyirap dengan calon DAP, Nizar. Kumpulan ini tidak puas hati dengan pencalonan Nizar a.k.a Tan Ah Chong sebagai calon di Bukit Gantang. Bukan kata kumpulan ini, kebanyakan kumpulan dari luar Bukit Gantang yang dipaksa bertugas di Bukit Gantang pun tidak puas hati dengan calon DAP ini. Tak lama lagi meletup la tuh petugas PAS yang protes terhadap PAS PERAK,. Nizar bagi mereka hanya layak duduk di Pasir Panjang. Beliau bukan calon PAS tapi pilihan DAP. Melayu PAS bersorak syukur. Kempen yang dijalankan pun tidaklah seberapa. 


Ini kisah si pelawak Anwar Ibrahim Munafikun. Beliau kesedihan kerana sepatutnya ketika ini beliau berada di mahligai Putrajaya sebagai PM yang ke-6. Akibat dah kemaruk sangat nak jadi PM dan dapatkan sokongan undi, si pelawak ini melaungkan harapan kepada seluruh rakyat Sarawak kononnya jika PKR menang di kerusi Batang Ai, orang Kristian akan dibenarkan menggunakan perkataan Allah. Astagfirullah, mengucap wahai si pelawak durjana. Jika beliau habis idea nak buat lawak janganlah sesekali menjualkan agama demi kuasa yang tidak seberapa.


Telah jelas mengapa kedua-dua badut ini perlu ditolak oleh rakyatMalaysia kerana seorang badut adalah penggadai bangsanya sendiri dan seorang badut lagi adalah penjual agama dan bangsa.

-garamanis

0 comments:

Post a Comment

Komen Perlu Ditulis dengan Berhemah dan Bertanggungjawab..Sebarang komen menyalahi undang undang akan ditanggung sepenuhnya oleh anda...